| | |

جنگ آینده در قفقازمسیحیت

شکست ارمنستان به رهبری پاشینیان نباید این توهم را در ذهن درست کند که جنگ در قفقاز جنوبی تمام شد. جنگی در قفقاز روی خواهد داد که حتی ممکن است قفقاز شمالی را هم به آتش بکشد.

تا اینجایی کار بیشتر پیروزی محور ترک ها بخاطر تغیر فاز سیاسی امنیتی ارمنی ها از دانباله روی روسیه به پیوستن به ائتلاف غرب بود. در جابجایی ارمنستان یک خلاء کوتاه مدت پدید آمد که باکو البته با راهنمایی ترکیه در زمان مناسب فرصت را تشخیص داد و به ارمنستان حمله برد و در سال ۲۰۲۰ بیشتر قره باغ را گرفت و اکنون ته مانده ارمنی ها را از قره باغ بیرون کردند.

ارمنستان با پیوستن به غرب و تحکیم موضع خود و البته با کمک لابی قدرت مند ارمنی که خیلی زود لابی راستگرایان مسیحی و خواه نا خواه لابی یهودیان را در کنار خود خواهند داشت بسرعت تجهیز خواهند شد و از نظر نظامی و اقتصادی پیشرفت خواهند کرد.

احتمالا هدف پاشینیان و تیم او این است که بایید به دل غرب بپیوندیم و نیرومند بشویم و قره باغ را مس بگیریم.

اگر ارمنستان مانند اسرائیل نیرومند شود نه تنها باکو یعنی خود پایتخت آذربایجان به خطر خواهد افتاد بلکه قلمرو شرقی ترکیه نیز در هدف دولت ارمنستان وارث مردان و زنان نسل کشی شده قرار خواهد گرفت.

نباید جنگ ارمنستان و آذربایجان را تمام شده تلقی کرد. ارمنی ها تنها به دنبال متحدین نیرومند تر از روسیه هستند. آنها دیر یا زود ارتش های اروپایی مسیحی را به منطقه باز خواهند کرد و حالا علی اف و دارو دسته اش برای جلب نظر امامان جمعه تبریز و ارومیه باید چپیه یا چفیه دور گردنشان بیندازند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *