ایران

آمریکا دوست قابل اعتماد ایران

منافع راهبردی و استراتژیک ایران در گرو رابطه با قدرتهای بزرگ به ویژه آمریکا است. درست است که آمریکا رو به افول است اما تا دهها سال تاثیرگذارترین کشور جهان خواهد بود . تجربه نشان داده است قدرت های دیگر جهانی قابل اعتماد نیستند اما دوستی با آمریکا دوستی با یک قدرت قابل اعتماد است . خیانت های گاه و بیگاه چین و روسیه به ایران در حالی که ایران در زمینه های گوناگون با این دو کشور همکاری می کند نشان می دهد این دو قدرت قابل اعتماد نیستند. خیانت روسیه به ارمنستان در مناقشات قره باغ و جنگ بر علیه برادران اسلاو در اوکراین نشان میدهد سران روسیه و چین همراه اعراب بر علیه تمامیت ارضی ایران قابل اعتماد نیستند. اما آمریکا در طول تاریخ کمترین خیانت را به متحدان خود کرده است . 

ایران باید با توجه به هویت ایرانی اسلامی خود با تمام قدرت های جهانی رابطه داشته باشد اما مهمترین شریک ایران آمریکا و اروپا باید باشد. با توجه به شکست اندیشه های چپ و سوسیالیستی ج.ا در طول چهل و پنج سال گذشته شکست اندیشه های سال ۵۷ کاملا نمایان شده . 

کمک گرفتن از ترکیه برای یافتن بالگرد آمریکایی رئیس جمهور، ناتوانی در پاسخ موثر به قتل سردار سلیمانی، عدم پاسخ مناسب به کشتار دهها افسر و سردار سپاه پاسداران توسط اسرائیل نشان میدهد تمام شعار های چهار دهه گذشته مبنی بر خود کفایی آنهم با پرچمداری صنایع دفاعی شکست خورده است. وقتی به پهپاد همسایه محتاج هستیم، وقتی می ترسیم انتقام سردار مان را بگیریم ، وقتی هر کشور کوچکی به راحتی افسران مان را بمباران میکنن پس ما ضعیف، ناتوان و شکست خورده هستیم. اگر با آمریکا متحد شویم اول اینکه بمباران نمی شویم، سردارامان ترور نمی شوند و دوم میتوانیم سلاح های باکیفیت از آمریکا بخریم . 

دوستی با آمریکا منافع زیادی برای ایران دارد . دوستی با آمریکا موجب تسلیح سربازان ایرانی به جنگ افزار های پیشرفته خواهد شد و اقتصاد ایران رو به شکوفایی . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *