نظامی

استراتژی های متفاوت روسیه و اوکراین

اولین بار این روسیه بود که عملیات ترکیبی ضد پدافندی را بکار برد. روسها در یک شب با تعداد زیادی پهپاد، موشک کروز و بالستیک به یک آتش بار پاتریوت حمله کردند و باعث صدمه این آتشبار شدند. اوکراین از این حمله درس گرفت و دوبار از این شوع ضد پدافندی استفاده کرد و دوبار سامانه های اس۳۰۰ یا اس۴۰۰ را نابود کرد.

حالا اوکراین درحال نابودی سامانه های ارتفاع بلند روسی در عمق جبهه روسیه است ولی روسیه بجای تمرکز بر نابودی پدافند اوکراین بر حمله به زیرساخت های انرژی اوکراین متمرکز شده است . البته اوکراین هم به پالایشگاه های روسیه حمله میکند اما هدف اصلی پدافند برد بلند روسیه است. احتمالا در آینده نزدیک با ورود اف۱۶ ها میخواهند نیروی زمینی روسیه را بمباران کنند.

ما اگر روسیه ناوگان پهپادی ، موشکی خود را خرج نابودی سامانه های پدافندی اوکراین میکرد نتیجه بهتری میگرفت . اول اینکه این سامانه ها بسیار گران و جایگزینی آنها تغریبا غیر ممکن است دوما دفاع از این سامانه ها خود هزینه بر است . اگر روسیه موفق شد که ضربه سختی به ارتش اوکراین وارد اورده اگر نتوانست ضربه بزند حداقل از نظر هزینه اوکراین را در فشار گذاشته است .

حمله به نیروگاه های برق اوکراین باعث عقب نشینی سربازان اوکراینی و یا کم شدن فشار جنگ بر سربازان روسیه نخواهد شد .

بهتر است روسیه سلاح های ارزشمند خود را صرف نابودی تجهیزات حیاتی اوکراین مانند پندافند پاتریوت کند زیرا در این صورت با نابودی پاتریوتها میتواند آسمان اوکراین را به دست گیرد و نیروی زمینی اوکراین را با حملات هوایی عقب براند.

تا اینجای کار روسیه با حملات هوایی جواب گرفته است و در آینده نیز میتواند با حملات هوایی موفقیت بیشتری به دست آورد. اما حمله به نیروگاه برق در میدان جنگ کمترین اثر را دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *