ایران

بازی با ترازوی فرانسه و روسیه برای تجهیز ارتش ایران

ما برای تجهیز هرچه بهتر ارتش ایران باید در کنار روسیه به سوی چین و یا فرانسه حرکت کنیم. سیاست ورزی روسیه نشان داده این کشور بسیار غیر قابل اعتماد است. روسیه ،اوکراین کشور  برادران همنژاد و هم قوم خود را به راحتی به نابودی کشاندند .صربها که برادران اسلاو شان هستند با ناتو تنها گذاشتند و یوگسلاوی کشور اسلاو های جنوب را چنان تنها گذاشتند که امروز دیگر وجود ندارد. احتمال نابودی حماس هم  ممکن است از گور روسیه بلند شده باشد مس اگر ما تمام تخم مرغ های نیروی هوایی ارتش را در سبد سوخو های روسی بگذاریم این احتمال که در سر بزنگاه قطعات و لوازم یدکی نخواهد رسید زیاد خواهد بود. یعنی پول جنگنده بدهیم اخرش هم در روزی که باید پرهیز بکنند، نکنند. 

ما ناچار هستیم در کنار روسیه از کشور دیگری هم خرید کنیم اینگونه روسیه مجبور برای گرم نگه دهشتن بازار خود در ایران دست از پا خطا نکند و اگر هم کرد زیان ما کمتر باشد مثلا اگر تمام دارایی ارتش ۷۶ فروند جنگنده سوخو ۳۵ باشد و با قطع لوازم یدکی از روسیه ما می توانیم با اوراق کردن چند سوخو ۲۰ تا ۳۰ فروند جنگنده را آماده پرواز کنیم و اگر نیمی از ناوگان را رافال فرانسوی داشته باشیم و تیمی سوخو ۳۵ با قطع لوازم یدکی روسیه و اوراق کردن بخشی از ناوگان ما از ناوگان ۳۰دتا ۳۵ فروندی میتوانیم ۱۵ تا ۲۰ جنگنده آماده همراه با ۳۰ تا ۳۵ جنگنده رافال فرانسوی آماده داشته باشیم و اینگونه در بدترین شرایط تنها زک چهارم ناوگان روی زمین خواهند بود. 

فرانسه هم به این راحتی به ما جنگنده نخواهد داد. آنها مجبور هستند برای جلوگیری از نزدیک شدن ایران به روسیه و چین به ایران جنگنده بفروشند پس لازم است دقیقا کاری را که چین و روسیه با ایران انجام میدهند ما خودمان با روسیه و چین بکنیم. روسیه و چین به ما تهدید قطعی حمایت نداده اند و در سر بزنگاه ما را فروخته اند خب ما هم به روسیه و چین نزدیک می شویم اما باید رابطه مان با آمریکا و اروپا را حفظ کنیم. 

یکی از خدماتی که اروپا به ایران البته تنها بخاطر منافع خودش انجام داد نگه داشتن روابط دیپلماتیک با ایران در سخت ترین شرایط بود. وگر اروپا توصیه نیروهای برانداز در مورد خروج دیپلمات های از ایران را گوش کرده و پذیرفته رود امروز ایران ناچار به روسیه و چین بسیار نزدیک تر شده بود اما با هوشیاری مقامات اروپایی هنوز درهای گفتگو باز است.  

بهترین راه برای لیران خرید هر دو جنگنده سوخو ۳۵ و رافال هز روسیه و فرانسه است. پیش تر به لین نقشه حسن روحانی اشاره کرده بودم که اگر میشد هم برای ایران و هم اروپا بهتر بود. حالا ایران ،روسیه و فرانسه در قفقاز در یک رقابت هستند. نظر ایران به فرانسه نسبتا نزدیک تر و جای همکاری در بعد نظامی وجود دارد

One thought on “بازی با ترازوی فرانسه و روسیه برای تجهیز ارتش ایران

  • شروین رستم‌زاد

    فرانسه که منافع خودش را دارد اما ظاهراً به نمایندگی از آمریکا حضور دارد.

    مزیت روسیه از آمریکا اینه که روسیه هوای متحدانش رو بیشتر داره. علارغم چین که جرعتش خیلی از کمتر از روسیه و آمریکا هست.
    عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا به ضرر فرهنگ اسلاو تمام میشود. روسیه میترسد کشور بعدی بلاروس باشد. ایران باید ترازوی جانبداری را حفظ کند. فرانسه که طفلکی اختیاری از خودش ندارع تو جنگ جهانی دوم هم ثابت شد.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *