نظامی

تحویلات جنگ اوکراین. تحرکات هوایی روسیه

چند روزی است که حملات هوایی دور ایستایی نیروی هوایی ارتش روسیه افزایش پیدا کرده است. در این دور حملات مراکز صنعتی , پل ها و راه های ارتباطی و پایگاه های هوایی اوکراین مورد هوف قرار گرفته اند. این روی داد مهمی در جنگ اوکراین است زیرا روسیه تا اینجای کار حملات هوایی به نسبت کمتری به اوکراین انجام داده بود و یکی از دلایل ایستادگی اوکراین تا اینجایی کار کم بودن میزان حملات دقیق هوایی روسیه به مواضع ارتش اوکراین بوده است.

روسیه بیشتر از سلاح های سقوط آزاد با فناوری جنگ دوم جهانی با استفاده از جنگنده های مدرن نسل 4.5 بوده که منجر به هدف گیری و سقوط تعدادی سوخوی مدرن شده بود اما گویا روسیه به جای خالی حملات هدف مند هوایی پی برده و در پی نابود اهداف ارزش مند اوکرانی با حملات هوایی است.

باتوجه به در پیش بودن ورود اف16 ها به اوکراین نمیتوان روند جاری را پیش بینی کرد . روسیه باید در همان آغاز جنگ با سلاح های دور برد هوایی خطوط ارتش روسیه را هدف قرار میداد تا اوکراین انسجام خود را از دست داده و پیش رومی ارتش روسیه هموار گردد. اما تا اینجایی کار با ورود اف16 ها این حملات با سختی مواجه خواهند شد زیرا اوکراین پوشش هوایی نسبی بر آسمان نبرد انجام خواهد داد و روسیه دیگر نمیتواند به راحتی به حملات هوایی خود ادامه دهد. بیشتر امید روسیه به سرد شدن متحدان اوکراین میتواند وابسته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *