ایران

تلاش های مجازی ترکیه و آذربایجان برای جنگ قومی در ایران

وبگاه آذریها در کانال تلگرام خود سرنخ های تازه ای از پروژه بزرگتر جنگ داخلی با پوشش جنگ قومیتی در ایران را پرده برداری کرد. تازه ترین تلاش دشمن که دیر پایی است ادامه دارد امروز با قومی کردن مشکلات کشور از جمله مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه و با پمپاژ خبری و مجازی سعی در تفرقه و درگیری قومی دارند. 

در این کوشش مجازی رسانه ای سه کشور جمهوری آذربایجان،ترکیه و اسرائیل نقش پررنگی دارند. 

در این بین مشخص است نیروهای پانترک دشمنان ازلی ابدی ایران هستند و بدون توجه به این که چه کسی و چه دولتی زمام حکومت را بر دست گرفته با ایران دشمن است. 

شورشیان و تجزیه طلبان حاکم بر باکو این دیرینه شهر ایرانی ایران را اشغالگر نیمه جنوبی کشورمان که از سال ۱۹۱۸ تاسیس شده و همان سال نابود شد تا ۸۰ سال دیگر به نیمچه استقلال برسند میدانند. 

پس در هر حال ترکیه که میخواهد مرز زمینی کشور ترکیه به تورانستان اسیایی میانه را وصل کند با از میان برداشتن ایران به ثمر برسد و آذربایجان ادعاهای سرزمینی دارد. 

آذریها مینویسد ؛ تحلیل جغرافیایی تولید محتوا پیرامون دریاچه ارومیه:

پایش تولید محتوای توییتر درباره دریاچه ارومیه نشان می دهد ۵۳٪ محتوای تولید شده مربوط به کشورهای خارجی بوده است.

نحوه استخراج دیتا از سه محور بوده به این معنا که هم از طریق لوکیشن درج شده بیو صفحات، هم از زبان کیبوردِ بکار رفته در متن توئیت‌ها و هم از تطابق “تایم زون” انتشار مطالب، دیتا استخراج شده است.

نقشه پراکندگی جهانی به ترتیب مربوط به جمهوری باکو – ترکیه – امریکا – کانادا – حوزه اروپا و اسرائیل می باشد. بسیار جالب توجه است که کاربرانی از خارج کشور در انتشار توئیت پیرامون موضوع دریاچه ارومیه به زبان فارسی نقش آفرینی گسترده داشتند. در این میان نقش آفرینی کاربرانی از اسرائیل نیز جالب توجه است.

نقشه پراکندگی تولید محتوا در ایران نیز به ترتیب مربوط به آذربایجان شرقی – اردبیل – آذربایجان غربی – تهران – خوزستان – زنجان و سیستان و بلوچستان می باشد. 

با این وضع ترکیه عراق قرن بیست و یکمی و اردوعان صدام ترک ایران است. 

سیاست ها و کوشش های الهام علی اف ،اردوغان و سازمان سیا و موساد نشان می دهد دشمن در پروژه جنگ عمیق قومی بسیار در حال برنامه ریزی و تلاش است و ضمن یک برنامه دفاعی منسجم باید نسبت به اقدامات ترکیه و جمهوری آذربایجان واکنش تهاجمی نشان داد. باید باکو بداند که بر یک شهر ایران کهن فرمان می راند و مردمان شهرنشین و روستایی جمهوری آذربایجان شهروندان ایران هستند. 

باید توسعه و گسترش شیعیان حسینیون جمهوری آذربایجان را در دستور کار قرار داد و از تمام ابزار ها و زمینه های موجود برای به قدرت رساندن ایران پرستان شیعه آذری اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *