قفقاز

تهدید ارمنستان به جنگ : سلاح نخرید

الهام علی اف در سخنرانی تازه خود ابتدا گفته ما جنگ نمی خواستیم، خاکمان را می خواستیم که ارمنی ها گرفته بودند. مضمون حرفش این بود و اتهام جانب داری از ارمکی ها را بر گردن برخی سران شوروی و همچنین رهبران فرانسه و آمریکا انداخته که عضو گروه مینسک بودند. در پایان سخنرانی گفته که اگر تسلیح ارمنستان از سوی فرانسه ادامه یابد و این کار برای آذربایجان تهدید شود برخورد خواهد کرد. مضمون اینکه اگر اگر آذربایجان احساس خطر کند از توسعه نظامی ارمنستان کارهایی میکند که جلوگیری شود از این تهدید. حتما میدانید جنگ هم شامل رفع تهدید میشود. 

پس الهام علی اف ابتدا دم از صلح زده و مقصر جنگ روی داده را اول ارمنستان و سپس حامیان ارمنستان در گروه مینسک دانسته است. در پایان از احتمال جنگ اینده پرده برداشته که اینبار بهانه تهدید تسلیحاتی ارمنستان است. 

اگر راستش را بخواهید کشور ها برای کمتر از این بهانه ها هم وارد جنگ شده اند مثلا آمریکا عراق و پاناما را برای بهانه های کمرنگ تر از این اشغال کرد. 

پیشتر گفته بودم که ارمنستان نباید خیال کند با تحویل ۴ روستا به آذربایجان جنگ تمام میشود. اصلا الهام علیف بخشی از مشکل ارمنستان است بخش بزرگتر ترکیه و سیاست های ترکستانی ترکیه است. 

بهر حال ارمنستان مجبور به رویارویی با اتحاد ترکیه آذربایجان است. آنها ناگزیر باید متحدان نیرومند و سلاح خوب بخرند. 

پیشتر گفته بودم گزینه خوب برای ارمنستان میراژ از فرانسه است و ارمنی های فرانسه باید در تحکیم روابط ارمنستان فرانسه بسیار کوشا باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *