ایران

جنگ با طالبان

با طالبان حاکم بر افغانستان نمیشود مدارا کرد، نمیشود حرف زد و یا عقب نشینی کرد. اگر با طالبان مدارا کنی یا به مصلحت عقب نشینی آنها با تفکر جهان سومی خود دو نتیجه خواهند گرفت.۱_ آنها خواهند گفت حتی ایران ( تهران) هم قبول دارد در تمام این مدت حق با افغانستان ( کابل طالبان) بوده و حالا حقمان را از این شیعیان فارس گرفتیم . یعنی به حساب میانه روی و حسن نیت ایران نخواهند گذاشت ۲_ خواهند گفت تا اینجای کار ما افغانی ها با مجاهدت در برابر رژیم ایران !!! حقمان را بگیریم. پس شرارت بیشتر میکنند تا ما بیشتر به عقب برویم و هرچقدر بیشتر عقب برویم آنها بیشتر امیدوار میشوند و بیشتر شرارت می کنند تا دست آورد بیشتری پیدا کنند. 

حالا مشکل بزرگتر این است که اگر ما در برابر طالبان عقب نشینی کنیم دیگر کشور های خاورمیانه که دهنیت خاورمیانه ای دارند هم از طالبان یاد خواهند گرفت و با خود خواهد گیفت اگر افغانستان از ایران امتیاز بگیر من قطر چرا نه ؟ منه امارات چرا نه ؟ منه عربستان چرا نه ؟ منه ترکیه و یا پاکستان چرا نه ؟ می بینید که چاره ای جز ایستادگی و عقب راندن نیروهای طالب نیست . 

اما دو مشکل وجود دهرد ۱_ اول اینکه اگر ما با طالبان بجنگیم سیل تسلیحات غربی سر از افغانستان در می آورد. غرب از طالبان حمایت خواهد کرد همان گونه که از داعش دفاع کرد نه اینکه دوستی یا نزدیکی بین غرب و حکومت طالبان وجود دارد بلکه آنها می خواهند افغانی ها وایرانی ها تلفات جانی و هزینه مادی بهند. ۲_اینکه شرایط حال حاضر ایران یک اقتصاد فلج دارد. تورم چند ده درصدی و نخبه ها در حال خروج از کشور است که جنگ شرایط بد ایران را بدتر خواهد کرد. اما با توجه به جهت گیری های ضد ایرانی طالبان بد تر خواهد کرد. 

توضیح خواهد دارد. 

ما باید از نیرو های تاجیک در شمال افغانستان حمایت تسلیحاتی کنیم و بخشی از نیروهای طالب را در شمال افغانستان درگیر کنیم و از شیعیان هزاره شرق  افغانستان نیز حمایت کنیم. افغانستان را به چند کشور تقسیم کنیم و آنها را یعنی این کشور ها و ایالات را کنترل کنیم .مانند یک شاهنشاهی. 

باید یک کشور تاجیکستان جنوبی در جنوب تاجیکستان کنونی و شمال افغانستان تشکیل داد. در شرق ایالات مستقل هزاره لستان را تاسیس کرد. این گونه پشتون ها تنها در جنوب در میان کشور های خراسان محاصره خواهند شد. 

مهم است میلیون ها افغانی مهاجر را از ایران بیرون کنیم آن وقت طالبان توان کنترل،مسکن و معیشت افغانی ها را از دست خواهد داد و پشتون های میانه رو با طالبان دشمن خواهند شد. 

همین کا ما میلیون ها افغانی را پناه داده ایم کلی از مشکلات طالبان حل شده و این یعنی کمک به دشمن خودمان پس مهم است افغانی ها را از ایران بیرون کنیم. 

جنگ با طالبان در راه است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *