ایران

خان های سرافراز بلوچ

خان ها ستون های سازش و میانه روی .

حتما در زمان های بحران در منطقه سیستان و بلوچستان زمانی که نیروهای تروریست سلفی سنی مذهب ، به نیروهای حافظ قانون و مرزبانان ایران حمله و آنها را به گروگان میگیرند نام سرداران بلوچ و ریش سفیدان را شنیده اید. این سرداران به میان معرکه می پرند و واسطه آزادی مرزداران گروگان گرفته ایرانی میشوند . اینان کیستند و از کجا آمده اند ؟ 

سرداران در اصل همان خان های بلوچ هستند که هنوز باقی مانده اند. سیاست ضد ملی و اشتباه محمد رضا شاه مبنی بر خلع قدرت خان ها و زمین داران و آنچه آن را پایان نظام ارباب رعیتی مینامید و باعث گسترش تند روی و افول سیاست در ایران شد نتوانست بکلی در استان بکلی سنتی سیستان و بلوچستان بر کرسی بنشیند. خان ها زمین ها و اختیارات قانونیشان را از دست دادند و اما نه جایگاهشان را در دل پیر و جوان بلوچ . 

از همین روی امروز وقتی خان شریف بلوچ جان سرباز عزیز کشور را از دم تیغ جهل سلفی میرهاند تلویزیون و حاکمیت برای قدرشناسی خان به او اشاره میکند اما برای اینکه گفته نشود هنوز خان و خانها در ایران هستند و خان هنوز مفید است میگویند ریش سفید ، سردار. 

خان ها ستون های خرد و میانه روی در ایران بودند. با فروپاشی نظام خانها جهل و نادانی توده مردم بر کشور افکنده شد و هر جاهلی در گوشی از کشور خود را بزرگ کرد و دعوی بزرگی کرد. باید به سنتهای اسلامی ملی مان برگردیم. زیست اسلامی ایرانی با الگوگیری از کارهای شاه عباس بزرگ بهترین زیست کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *