ایران

خرید یا توسعه جنگنده نسل پنجم

اگر ایران به جنگنده نسل پنجم دست پیدا کند نمی تواند بگوید که یک ارتش واقعی دارد. هم اکنون با تجهیز ارتش ترکیه به سامانه های پدافندی اس ۴۰۰ عملا جنگنده های غیر رادارگریز ایرانی بی استفاده شده اند. در صورت جنگ ایران با آذربایجان آسمان شمال غرب کشور کاملا بی استفاده خواهد بود . اس ۴۰۰ از فاصله بسیار دور میتواند اهداف هوایی ایران را سرنگون کند. البته با وجود سامانه های آرمان و مهران جمهوری آذربایجان نیز توان رویارویی هوایی با ما را نخواهد داشت اما اگر جمهوری آذربایجان به جنگنده های نسل پنجم ترکیه ای مجهز شود کار برای ایران دشوار خواهد شد. 

تسلیح امارات، ترکیه و کشور های همسایه دیگر به اف۳۵ کابوس بزرگ ایران میتواند باشد که در این شرایط نه سامانه های پدافندی پاسخگو خواهند بود و نه جنگنده های نسل ۴++ که با عنایت الهی هنوز هیچ همسایه ای اف۳۵ دریافت نکرده است. . 

مهمترین کار ایران برای امنیت می تواند بی طرف کردن امریکا در مناقشات خاورمیانه یا نزدیک شدن به غرب باشد. 

سامانه های اس ۴۰۰ ترکیه هم قابلیت دفع موشک های بالستیک ایرانی را دارند و هم توانایی دفع حملات هوایی . با توجه به توسعه پهپادهای رادار گریز، جنگنده نسل پنجم و سامانه های پدافندی در ترکیه آلمان شمال غرب برای ارتش ایران کاملا نا امن خواهد رود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *