ایران

رخنه در شورای شهر تبریز

صفحه اینستاگرامی ایران زمین ویدیو تنش میان رئیس شورای شهر تبریز و یکی از اعضای روحانی این شورا بر سر تنش های قومیتی در این شورا منتشر کرد. تاسف برانگیز که آتش بیار تنش آقای روحانی بزرگوار است که در کسوت روحانیت رویش و مو سفید کرده است. 

جالب است که روحانیت که ۴۰ سال پیش در تبل امت گرایی و دوری از ملیت و نژاد سینه سپر می کردند امروز یک نماینده قوم گرای ضد ایرانشهری در شورای کلانشهر تبریز دارند . 

آقای روحانی عضو شورای شهر چند بار ایرانشهری ها را لعن و نفرین کرد و خود را ایرانی،آذری و ترک خواند. اولا سوال من این است که تفاوت کلانشهر تبریز با تبریز در چیست ؟ آیا افزودن واژا [ کلانشهر] به تبریز تفاوتی در ماهیت تبریز پدیدار میکند؟  روشن است که زمانی که داریم در مورد کلانشهر تبریز و تبریز سخن میگویم درباره یک چیز صحبت می کنیم پس اینجا افزودن شهر به ایران و نام ایرانشهر تفاوتی با ایران ندارد و زمانی عزیزی میگوید لعنت به ایرانشهری ها در اصل گفته است لعنت بر ایرانی ها و آقای عضو شورای شهر که روحانی هم هست دیگر نمی تواند بگوید من ایرانی و آذری هستم. 

این دیدگاه ها دیدگاه اکثریت روحانیت نیست. اتفاقا گذر روحانیت از امت گرایی بسیار نیکو خوب است منتها باید پائید که در دام یوم گرایی نیفتند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *