نظامی

سرنوشت بد ارتش روسیه در اوکراین

برای آینده کوتاه مدت ارتش روسیه در اوکراین نگران هستم. زلنسکی به هر خفتی بود کمک بیش از ۶۰ میلیارد دلاری را از آمریکا دریافت کرد. دقیقا ۶۱ میلیارد دلار. تجربه ثابت کرده است سلاح های آمریکایی کمی گران تر از همتایان روسی شان هستند اما بسیار با کیفیت تر . پس تجربه میگوید اوکراین با ۶۱ میلیارد دلار سلاح آمریکایی ۱۰۰ ها میلیارد دلار زیان به ارتش روسیه وارد خواهد کرد. 

در چند وقت گذشته در خفا آمریکا ۱۰۰ تیر موشک بالستیک ۳۰۰ کیلومتری به اوکراین داده است که از سامانه هیمارس شلیک می شوند. کمتر از ۲۰ تیر موشک شلیک شده که چند اس ۴۰۰ و اس ۳۰۰ روسی در پایگاه هوایی کریمه و نزدیکی خط مقدم نابود شده و یا آسیب دیده است. 

از نظر پدافندی موشک های پدافند هوایی اوکراین داشت ته  میکشید که حالا سیل کمک های آمریکا و اروپا از راه رسید. آلمان در حال جور کردن یک پاتریوت برای اوکراین است. آمریکا موشک های پدافندی به اوکراین میدهد. 

روسیه با حملات پهپادی سعی در کاهش ذخیره موشکی اوکراین داشت. اما حالا اوکراین سلاح هایی پدافندی ارزان ویژه دفع پهپادهای روسیه دارد که هیچ خود دست به حملات پهپادی به لمق روسیه حتی تا ۱۰۰۰ کیلومتری روسیه زده است. و تا کنون روسیه در دفع حملات پهپادی اوکراین ناکام بوده. 

حالا اوکراین در دفع حملات موشکی روسیه توانمند تر و در حملات پهپادی نیرومندتر خواهد شد. 

در بعد فناوری روسها باید نگران باشند زیرا یک پاتریوت نشان داده بارها حملات سنگین موشک های ۵۰۰ و ۷۰۰ کیلومتری اسکندر روسیه را دفع کرده اند اما کس ۴۰۰ ها و اس۳۰۰ ها از دفع حملات موشکی که برد آنها ۱۷۵ و ۳۰۰ کیلومتر از در مانده اند. اس ۴۰۰ بهترین سامانه پدافندی روسیه است و موشک های بالستیک اوکراین فناوری ۲۰ سال پیش امریکا و در ارتش آمریکا منسوخ و بز استفاده اند. 

خبر بدتر اینکه اف ۱۶ های اوکراین در راهند. آموزش پرسنل زمان خواهد برد ولی با توجه به برد و قابلیت پروازی اف۱۶ سرنگونی آنها برای روسیه بسیار سخت است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *