بین المللنظامی

ضعف پدافندی روسیه در اوکراین

نشانه های خطر ناکی در جبهه روسیه دیده میشود. در طول یک سال و نیم گذشته اوکراین با پشتیبانی اطلاعاتی غربی که دایما در حال رصد شبکه بزرگ و پیچیده پدافند هوایی زمین پاییه روسیه در میدان جنگ بودند , با بکار گیری حملات توپ خانه , موشکی و پهپادی ضربات بسیار زیادی به شبکه پدافندی روسیه زده اند. تا کنون سامانه های میانبرد بوک,سامانه های برد بلند اس300 و اس400 و همنگونه سامانه های ارتفاع پست پانتسیر و تور زیادی در میدان جنگ نابود شده اند.

حال نشانه های شکاف و کم بود تجهیزات پدافندی در ارتش روسیه دیده میشود. دیروز اوکراین تصاویر حمله پهپاد بیرقدار به یک قایق تدارکاتی ارتش روسیه را نمایش داد و امروز به فاصله یک روز حمله به یک کامیون سوخت با بکار گیری پهپاد بیرقدار را نمایش داد.

در طول جنگ اوکراین از روز اول تا این دو روز گذشته اوکراین پهپاد های بیرقدار خود را از ترس سرکوب روسیه آنها را پنهان کرده بود تا از دارایی هایش دفاع کند اما با سرکوب پدافند هوایی روسیه و ناتوانی صنعت نظامی از جایگزینی در میدان جنگ ارتش روسیه در ضعف پدافندی قرار گرفته و اوکراین با راهنمایی ناتو در شکاف های بدون دفاع روسیه رخنه میکند و به روسها حمله میکند.

بیرقدار در جنگ لیبی و قره باغ در میسدانی که فاقد شبکه منسجم پدافندی بود وارد شد و خوش درخشید. جایی که سلاح مناسبی برای دفع این پهپاد متوسط وجود نداشت اما در میدان اوکراین مقامات بار ها به ناتوانی این پهپاد کند و بی دفاع ازعان کردند.

نتایج درخشان چند روز گذشته تنها بخاطر ضعف شدید پدافندی روسیه است که در این ماه های گذشته در سختی بوده است.

حال اف 16 های اروپایی غربی بهمراه سلاح های دور ایستای برد بلند و موشک های ضد رادار در راهند .

روسیه چون ارمنستان خرد نخواهد شد زیرا ناوگران پرتعداد سوخو 30 و سوخو 35 را دارد اما روز های بدی برای روسیه در راه است مگر در امریکا سکان کشتی در دست ترامپ بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *