بین الملل

فاشیسم پیروز است

فاشیسم پیروز است. شاید در بیشتر کشور های جهان نام فاشیسم و نازیسم نوعی صف بد باشد اما رفته رفته کشور های تاثیر گذار و بزرگ جهان به فاشیسم گرایش پیدا میکنند. کشور های بزرگ جهان یا فاشیست  شده اند یا نزدیک است فاشیست شوند و یا در آن کشور ها نیرو های بزرگ فاشیستی وجود دارد. اینجا نمی خواهم از فاشیسم جانبداری کنم زیرا فردی عمیقا سنتی و سنت گرا هستم و خب میدانید فاشیسم با همه نزدیکی هایی که به سنت دارد و حتی خود را پاسدار سنت میداند زاویه ای سخت با سنت دارد مثلا فاشیسم سلطنت ستیز است. 

خب بریم سر اصل مطلب. میدانیم بیشتر تنفر از فاشیسم برمیگردد به تبلیغات کمونیستهای حاکم بر شوروی و مسکو در قرن بیستم میلادی که جنگ سختی با نازیسم و فاشیسم تجربه کرده بودند. اما دشمنی فاشیسم و کمونیستهای روی بخاطر جنگ دوم جهانی نبود بلکه تضاد بنیانی این دو اندیشه چاره ای جز دشمنی نمیگذاشت. بهرحال هواداران کمونیسم در سراسر جهان شروع به مخالفت با فاشیسم کردند و تا جایی که تا سالهای نچندان دور فاشیسم یک توهین بود اما جالب این که خود روسهای سابقا کمونیسم نجات کشورشان را در پیگیری و نزدیکی به فاشیسم دیدند. حالا بزرگترین رهبران مسکو و سخنگویان فرهنگی روسیه از بازگشت به سنت ها سخت می گویند. روسیه غول فناوری نظامی امروز خود کشوری فاشیستی است که در حال ایجاد پیوند با سنت گرایان و راست های دیگر کشور های آریایی نژاد میکند. 

فرانسه را نگاه کنیم مارین لوپن رهبر راستگرایان با چند درصد اختلاف رای از ریاست جمهوری باز ماند اما تمام نشست های راستهای فرانسوی با استقبال بزرگ روبرو میشود. 

در آن طرف تر آلترناتیو برای آلمان و در آمریکا ترامپ و همفکران ترامپ هر روز قدرتمندتر می شوند.  

فاشیسم پیروز میشود و لیبرال دموکراسی به گورستان تاریخ جایی که کمونیسم آنجا است خواهد رفت. 

از فایشیست بودن نترسیم زیرا فاشیسم الگویی طبیعی برای باقی کشور است . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *