اروپا

ملونی نخست وزیر مترقی راستگرا

چند روز پیش در تحرریه آذر اگاهی مورد فاشیسم به بحث گذاشته شد. مساله فاشیسم مساله جالب و البته پیچیده ای است . دشمنان دیرور فاشیسم امروزه رهبران فاشیسم در سطح جهانی هستند و فاشیستهای دیروز ،امروز هوشمند تر. 

روسیه که خود را قهرمان ضد فاشیسم در جنگ دوم جهانی میداند تبدیل شده به برادر بزرگتر فاشیستهای اروپا و آمریکا البته به جنگ نازی های اوکراین رفته است. 

جورجیو ملونی رهبر نیروهای ملیگرا و ناسیونالیست ایتالیایی که پیشتر ها یک نئو فاشیست نامیده میشد با جانب داری از اوکراین و ارسال سلاح های جنگی به ارتش اوکراین دیگر هیچ اشاره ای به گرایشای آنچه نئوفاشیتی نامیده میشود نمیشود 

ملونی هوشمند است و یک رهبر ملی و راستگرای هوشمند. او میداند ایستادن دربرابر آمریکا هزینه زا و بی نتیجه است اما شراکت با آمریکا و دوستی با ان سودمند تر. 

ملونی و راست گراهای کنونی ایتالیا جنگ بی دلیل و بیفایده آلمان نازی با آمریکا را دیده اند و حالا دیگر جنگ بینتیجه با آمریکا را نمیخواهند. 

بازگشت فاشیسم به ایتالیا و رهبری ایتالیا یک خبر خوب برای جهان آریایی بود. اما رهبری ملونی خبر بسیار بهتری است زیرا نشان میده راستگرا ها راه خود را پیدا کرده اند. 

یادمان باشد در جنگ دوم جهانی اندیشه ناسونالیسم ایتالیا و آلمان در تعارض با آمریکا نبود. چرا که خود آمریکایی ها بسیار ناسونالیست بودند . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *