بین الملل

نزدیکی ایران به روسیه!

نزدیک شدن ایران به روسیه و عضویت ایران در سازمان شانگهای نه اشتباه استراتژیک ایران و سران جمهوری اسلامی بود و نه نفوذ روسیه در سیستم. تنها دلیل حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه در جنگ اوکراین دسته گل سران آمریکا بود. با آغاز کمپین جهانی فشار حداکثری آمریکا علیه ایران این قابل پیشبینی و طبیعی بود که ایران ناچار و از سر استیصال به رقبا و یا حداقل تنها امید های موچود چنگ بیندازد. مانند چسبیدن کشتی غرق شدگان به تخته پاره ایی در اقیانوس.

جمهوری اسلامی چاره ای جز روسیه و چین ندارد و جنگ اوکراین و احتمال بعید تر تایوان کور سوی امیدی برای ایران استزیرا در این بزنگاه ها روسیه و چین نیاز مند ایران خواهند بود.

حقیقت ان است که آمریکا ابرقدرت شماره یک جهان است و آنچنان نیرو دارد که کشور بزرگی به مانند ایران را تحریم جهانی کند اما انقدر هم ناتوان است که تحرم هایش جمهوری اسلامی را جمهوری نکند. فشار حداکثری امریکا ایران را از پیشرفت بازداشت اما کمپین قدرت های شرقی متشکل از ایران,روسیه و چین پدید اورد.

اما حالا سیاست ایران در نزدیکی به روسیه جواب داده و امریکا برای دوری ایران از روسیه دارد کم کم شل میکند. این که جمهوری اسلامی چه نقشه ای خواهد کشید را نمیدانم اما امریکا حاضر است تحریم ها را شل کند تا ایران پهپاد به روسیه ندهد. ایران مسیتوانست یک بازی دروغین رسانه ای ایجاد کند و وانمود کند میخواهد موشک های بالستیک میانبرد ,موشک کروز و پهپادهای بهتری به روسیه بدهد تا امریکا با اشتیاق سر میز مذاکره بیاید و امتیاز های بیشتری بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *