ایران

ترکیه خطر ناک ترین دشمن ایران

خطرناک ترین کشور جهان برای ایران نه روسیه ابر قدرت در شرق اوکراین گیر کرده است و نه آمریکا بزرگترین و نیرومندترین قدرت جهان . آمریکا کاری به کار ما ندارد. در هیچ بزنگاهی هیچ تهدیدی بر علیه او نیستیم. ما هیچ چیز نداریم که آمریکا به آن نیاز داشته باشد و ما ایران آن را از آمریکا دریغ کرده باشیم. 

مثلا نفتمان را نگاه کنید، امریکا خودش صادر کننده انرژی است و انرژی ما را تحریم کرده است و خودش تنها منابع ما را تاراج نمی کند بلکه مانع از بکار بردن منابعمان توسط خودمان است. 

در این سو عربستان نه انگیزه کافی و نه نیروی لازم برای جنگ با ایران را دارد. اگر یک تلویزیونی زده اند و این تلویزیون مخاطبی در ایران پیدا کرده اولا ناشی از ناشی گری رسانه ای ایران بوده و دوما بیشتر مخاطبان دنباله رو برنامه های سرگرمی محور ایران رسانه هکه با سلیقه مدرن این قشر جور در می آید است. از طرف دیگر در ائتلاف ضد جمهوری اسلامی شکل گرفته در خاورمیانه در این دسته بندی پول از اعراب است و فکر از اسرائیل اما مهمترین و خطرناک ترین کشور برای ما ترکیه است که به ظاهر در هیچ یک از دسته بندی های سیاسی اقتصادی ضد تهران جا نمی گیرد اما در تمام تحرکات ضد امنیتی و ضد ملی پانترک ها که خطر اصلی برای تمامیت ارضی کشور وجود دارد نقش آفرینی میکند. 

ترکیه دشمن زیرکی است و با قاعده بازی می کند. هم همراهی و حضور تهران در رشد اقتصادی که ناشی از تحریم های بین المللی ضد ایران را میخواهد و هم فروپاشی ایران دا. یعنی تا ایران است سرمایه های مردم ایران را در بانک هایش میخواهد اما زیرکانه در حال ایجاد تنش قومی در ایران است. 

اگر الهام علی اف در برابر ایران شمشیر را از رو بسته به این دلیل است که ترکیه و اسرائیل را حامی خود می داند و طبق نقشه آنکار ، این باکو است که باید در صفوف ایران تزلزل ایجاد کند و اگر ایران به باکو حمله کند ترکیه با ایران خواهد جنگید. 

ترکیه با هرچه در دست دارد می خواهد با ایران به ستیز بپردازد، کردهای ایرانی تبار در ترکیه،سوریه و عراق به دست ترکیه کشته می شوند، از سوی دیگر ترکیه با حمایت تسلیحاتی و مالی از گروه های بنیادگرایی سنی مذهب نقش پررنگی در آسیب دیدن بسیاری از شیعیان لبنانی و سوری دارد . 

انگیزه ترکیه ایجاد یک جمهوری ترک زبان در شمال غربی ایران به نام جمهوری آذربایجان جنوبی است تا پیوند غربی و شرقی توران بزرگ یا ترکستان برقرار گردد. 

پیش تر در جایی گفته بودم ترکیه برای اتحاد ترکها یا ترکستان بزرگ تنها دو راه دارد . اول شکست ارمنستان و دسترسی آذربایجان به نخجوان دوم جدا کردن منطقه آذربایجان از ایران. ترکیه در حال کار کردن در هر دو پروژه است و جمهوری اسلامی فعلا با دالان زنگزور مخالفت کرده اما هنوز واکنش مناسبی نسبت به گروه های پان ترک نشان نداده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *