قفقاز

دلایل دشمنی جمهوری آذربایجان با ایران

جمهوری آذربایجان یک کشور شیعه 12 امامی همچون ایران است. آذربایجان به دلایل نژادی,فرهنگی و تاریخی اصولا بخش جدا شده ای از ایران است اما دلیل دشمنی باکو با ایران چیست ؟ چرا جمهوری آذربایجان باوجود ایرانی بودن مردم و فرهنگش با کشور پدریش ایران به دشمنی پرداخته و با ترکیه این میراث دار عثمانی دشمن قسم خورده ایران و تشیع هم پیمان شده ؟

مهمترین دلیل دشمنی دولت جمهوری آذربایجان با ایران هم ریشه بودن مردم دو کشور است, اگر مردم جمهوری اذربایجان روزی به هویت ایرانی خود باز گردند حکومت الیگارشی علی اف و حاکمان وابسطعه به ترکیه فرو خواهد پاید.

در سال 58 این مشخص بود که نتایخ انتقلاب اسلامی خیلی زود در عراق و باکو آشکتار خواهد شد و حاکمان بغداد و مسکو طبعا نگران احساسات و گرایش های جمعیت شیعه بودند و به همین دلیل صدام با پیش دستی و آغاز جنگ سعی در به عقی انداختن نتایج انقلاب اسلامی در میان شیعیان عراق شد. میدانیم که نهضت شیعی عراق خیلی زود پس از جنگ ایران و عراق در زمان جنگ کویت و عراق سر بر آورد و میرفت که پایه های حکومت صدام را متلاشی کند .

اما در این سو الهام علی اف دقیقا اصول کلی تاکتیک ها و استراتژی صدام را در پیش گرفته.

حاکمان باکو مبارزه شیعی _سکولاریسم و صفوی _ عثمانی میان کشور های ایران, ترکیه و باکو را سعی میکنند تبدیل به مبارزه فارس_ ترک کنند که در این میان الهام علی اف خود را و مردمش را ترک های متحد کشور ترکیه نمایش میدهد چنانکه عراق جنگ ایران و عراق را جنگ ایرانی_ عربی میدانست و وانمود میکرد.

ایران کاری که باید انجام دهد این است که ما باید نشان دهیم باکو به دین مردم آذربایجان پشت کرده و ضد دین است. او با عثمانی دوست است و به شیعه پشت کرده. باید به آذری ها گفت علی اف بد تر از ارمنی ها است .

ما باید دو گانه خیانت کار بی دین وابسته به عثمانی در برابر آذری ایران پرست دیندار سرباز آقا امام زمان درست کنیم.

باکو به ایران دشمنی خواهد کرد و این دشمنی را ادامه خواهد داد حتی اگر در تهران نام خیابانی را به نام الهام علی اف بزنند. نان باکو و حاکمان باکو در دشمنی با ایران است. تا ایران ستیزی میکنند حاکم خواهند ماند و حکومتشان وابسته به ایجاد شکاف و جنگ میان آذری ها و ایرانیان است البته هر آذری قطعا ایرانی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *