|

روسیه و توافقنامه مرده ۲۰۲۰

روسیه با وجود خیانت های بزرگی که در حق ارمنستان کرد هنوز هم سعی میکند ارمنستان را در بلوک خود نگه دارد ! ارمنستان طبیعی است که با کاری که در جنگ ۲۰۲۰ روسیه با او انجام داد و سپس به فنا رفتن قره باع و اوارگی ارمنیان قره باغ به سوی اروپا و غرب گرایش پیدا کند. 

روسیه می گوید ارمنستان نباید توافق آتش بس را بی اعتبار کند ! کدام اعتبار؟ توافق ۲۰۲۰ که دیگر اعتبار ندارد. قرار بود آذربایجان به قره باغ حمله نکند و راه ارتباطی میان قره باع و ارمنستان ایجاد شود ارمنی ها هم راه ارتباطی با نظارت روسیه به آذربایجان بدهند حالا در این آخری حرف است اما آذربایجان به قره باغ حمله کرد و کلش را گرفت روسیه هم سکوت کرد در حالی که ضامن توافقنامه بود قبلش هم آذربایجان راه ارتباطی قره باغ به ارمنستان را بسته بود و روسیه سکوت کرده بود حالا روسها می گویند :ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود گفت: در صورت عدم وجود معاهده صلح بین ارمنستان و آذربایجان، ما تلاش برای بی‌اعتبار کردن این اسناد مهم را بسیار خطرناک می‌دانیم. اول از همه، چنین اقداماتی خطرات اجتناب‌ناپذیری را برای خود ارمنستان به دنبال خواهد داشت.

زاخارووا در ادامه تأکید کرد: ارمنستان نمی‌تواند با کمک «شبه واسطه‌های غربی» از این خطرات جلوگیری کند. علاوه بر این، طرف ارمنی ماه‌هاست که برخلاف ماده 9 بیانیه سه‌جانبه 9 نوامبر 2020، از احیای ارتباطات ریلی جمهوری آذربایجان و ارمنستان جلوگیری کرده است.

یک تهدیدی هم اینجا بر علیه ارمنستان می شود باشد و آن اینکه اگر ارمنستان به اروپا و غرب بچرخی پدرت را در می آوریم و آذربایجان به اعتبار توافق ۲۰۲۰ به تو حمله میکند. روسیه در قفقاز باخته و حالا تنها داراییش در قفقاز یک توافقنامه مرده است که هیچ اعتباری از هیچ طرف جنگ ندارد جز خودش که ضامنش بوده و یک پایگا۶ نظامی که تا ۲۰ سال می تواند آنجا باشد. اینجا ایران میتواند با فرانسه ،ارمنستان و آذربایجان کار کند. خودمان را به فرانسه رهبر اروپا نزدیک کنیم و با ارمنستان در ارتباط تاریخی و آذربایجان بر سر ارزش های اسلامی کار کنیم. روسها رفتند چقدر خوب .

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *